Hét hónapos

 2011.07.18. 20:21

Ez a hónap úgy elszaladt, hogy észre sem vettük. Kicsit sok volt az izgalom. A kisasszony meg látványosan fejlődik közben. Nézzük a változásokat!

Mozgás
A gurulás után itt a kúszás. Pár napja elindult felfedezni a lakást. A fenekét és hasát is emelgeti és próbál térdelni. Szépen ül már, ha felültetjük.

Fejtartás
A nyakát csak akkor tartja rosszul, ha nagyon fáradt vagy valami baja van.

Alvás
Borzasztóak az éjszakáink mostanában. Az egész hónapra az volt jellemző, hogy legalább kétszer kelt éjszakánként. A fogzás viszont okoz álmatlan éjszakákat az egész családnak. Egy-két hete három óránként eszik Panka éjjel-nappal, mint újszülött korában. A nappali alvásokkal kevesebb baj van. Egy normál napon háromszor alszik napközben. Kétszer fél órát és egyszer egy-másfél órát. Ami meglepett ebben a hónapban, hogy szinte bárhol tudtuk őt altatni. Vettünk neki az utazás miatt utazóágyat, két nap alatt hozzászokott. Abban aludt két hétig, majd kapott egy rendes kiságyat itt Mississaugaban. Első nap volt neki fucsa, azóta jól alszik benne.

Evés
Mint már írtam sokszor eszik a lány. A szilárd kajákkal is haladunk. A zöldségek jobban bejönek neki, mint a gyümölcsök. Ezeket eszi: alma, körte, barack, eper krumpli, sütőtök, cukkini,  répa, borsó, brokkoli, sajt, csirkehusi. A kedvencek: sütőtök+répa főzelék,  cukkini főzelék, borsó, brokkoli sajttal, eper. Elkezdtem bevezetni a fűszereket is. Használtam már sót, petrezselymet  és oregánót. És próbálom adni az olajat is. Ha sütőtököt vagy epres bébiételt keverek a kajájába, akkor megeszik bármit. A banánt és a tejpépet utálja. A szilva sem jött be, hasmenést okozott. Az ebédet kiváltottuk főzelékkel. Kap még naponta egyszer-kétszer gyümölcsöt. Sokat szopizik még mindig. Kapott egy etetőszéket, ami megkönnyítette az én dolgomat is és Panka számára is igalmasabb lett az evés. Próbálkozok minden nap azzal, hogy kézzel egyen Panki. Így ismerkedhet a különböző ételekkel és ügyesedik a keze is. Nagyon tetszik neki, és ügyesen pakolja az ételt a szájába.

Beszéd
Már nagyon cifrákat tud mondani a kicsike. A favorit a dadada, de, dedede, dödö, ne, nenene, ana, nanana. :-) És egyre hangosabban kiabál és sikongat.

Fogzás
Két fogacska már kibújt. És jönnek a többiek is, mert az ínye fel van dagadva és fehéredik több helyen is.

Címkék: fejlődünk

A bejegyzés trackback címe:

https://manocsarda.blog.hu/api/trackback/id/tr143078038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timocska_ 2011.07.19. 06:45:14

Epret nem csak később szabad adni, mert aprómagvas? Vagy kinn ez másként van? Mert gondolom ahány ház, annyi szokás!
Milyen ügyesen ücsörög! Nálunk ez a fasorban sincs, Hanna dől, mint egy krumplis zsák! :-)
Boldog hetediket! :-))

mazsan 2011.07.20. 04:42:56

@Lillusék: Itt sem ajanljak kb masfel eves korig az epret. Viszont talaltam az uveges bebietelek kozott 6 honapos kortol adhato epres kajat. Megkostoltuk es nagyon fini. :D Panka sem ul annyira stabilan, es csak par napja ul egyenes(ebb) hattal. Hanna is hamar megerosodik, ugyesen mozog nagyon. :))

didö 2012.02.24. 17:29:24

Az a baba akire én vigyàzok napközben az 6 honapos és 3 hetes. Egy foga sincs és cak a hàtàrol a hasàra tud fordulni, vissza sajnos nem. Ha felültetem ül egy darabig de aztàn eldöl. Vagy tornàzza lefelé magàt vissza hanyattfekvö helyzetbe. Az enyémeknél minden olyan simàn ment. Hol lehet itt a hiba ? Az igaz ez a baba csak az 1-es tejet kapja még és ez a 3. féle fözelék amiböl eszik egy keveset. Sajnos az anyukàval nem értettem szot,ezért felmondtam az "auftrag"-ot.

mazsan 2012.02.26. 22:58:08

@didö: Az a véleményem, hogy a baba, akire vigyáztál teljesen normálisan fejlődő gyerek. A fogzás sokkal később is kezdődhet, vannak gyerekek akik egy éves korukban fogatlanok. Ha már egyik irányba tud fordulni, akkor nincs messze a következő lépés, ráadásul a nehezebbik forgást tudja. Ülni még nem kell neki, csak támasztással. Az étkezésre nem tudok mit mondani, mert nekem anyatejes babám van és neki máshogyan kellett adnom a szilárd ételt, de ő sem evett ilyen idősen sokféle ételt. Mekkora gyermekeid vannak?

didö 2012.03.03. 15:41:12

mazsan, Köszönöm a välaszodat. Màr én nagyon sokat felejtettem. A lànyom 16,5 a fiam 13 éves. Olyan régen voltam kicsikkel, hogy abszolut elfelejtettem a dolgok menetét.Ami rémlik az az, hogy a fiam 6 honaposan felällt 9 honaposan önälloan kapaszkodäs nélkül jàrt. De csak 5,6 honapig tudtam szoptatni. Utänna mär neki csak a cumibol meg a tànyérbol valo étel volt az elegendö. Az tény jo nagy baba volt. A lényeg, hogy nem kell aggodnom emiatt a baba miatt, jol fejlödik , ha mondod.
süti beállítások módosítása